Radek Václavík 24. 3. 2021
V tomto článku vás seznámíme s nejzásadnějšími novinkami v aplikaci iÚčto.cz, které jsme pro vás v minulých měsících připravovali. Jedná se jak o drobné změny a vylepšení stávajících funkcí, tak o funkce zcela nové. Věříme, že vám tyto nové funkce ještě více usnadní každodenní práci.
Každý vydaný doklad (faktura, zálohová faktura a dobropis) se nyní ukládá do XML formátu ISDOC. Soubor automaticky přikládáme ke každému PDF (pro korektní práci s přílohami doporučujeme využít aplikaci Adobe Reader). Tento formát je uznávaným standardem v ČR a umí ho zpracovávat většina účetních programů. Díky tomuto formátu není potřeba faktury opisovat nebo rozpoznávat z papíru – vše se načítá přímo z ISDOCu. Také iÚčto umí import dokladů i ve formátu ISDOC přes došlé doklady.
Chcete začít účtovat zdarma v moderním on-line systému?
Pokud využíváte modul pro evidenci středisek a zakázek, jistě oceníte možnost přidávat nová střediska a zakázky přímo při vytváření dokladu.
Zaslání dokladů vydaných odkazem bylo doplněno o potvrzení o přečtení. Pokud zákazník zobrazí fakturu přes zaslaný link, objeví se informace o přečtení v detailu dokladu. Rovněž si můžete přidat sloupec se stavem přečtení přímo v seznamu dokladů. Budete tak mít dokonalý přehled.
Doplnili jsme možnost zadat ručně číslo vydaného dokladu. Tato funkce je nutná pokud za podnikatele vystavuje doklad jiná strana. Např. za taxikáře vystavuje faktury společnost, pro kterou jezdí. V tom případě je faktura skutečně vystavená jménem taxikáře, ale číselná řada je rozdílná od řady, kterou vede v iÚčtu. V takovém případě je třeba zadat číslo dokladu ručně.
Při exportu plateb (např. z přijatých faktur) do bankovnictví je možné zvolit, zda bude datum úhrady dnes nebo dle data splatnosti v dokladu.
Export ceníku nově zohledňuje nastavené filtry, nemusíte tedy exportovat celý ceník, ale třeba jen zvolenou část na základě vámi nastaveného filtru. Pro snazší import ceníkových a skladových položek jsme doplnili možnost stažení vzorového souboru XLSX.
Přidali jsme možnost založení kontaktu přímo z importovaného bankovního pohybu. Není tedy nutné ztrácet čas přechodem do adresáře.
U kontaktu zákazníka/dodavatele přibyla možnost zadat externí ID. Toto pole oceníte především pokud máte iÚčto propojeno s dalšími aplikacemi prostřednictvím API.
Pokud používáte rozšiřující modul pro evidenci středisek a zakázek, můžete nyní využít možnost přednastavit si hodnoty střediska a zakázky ke každému kontaktu (zákazník/dodavatel). Hodnoty se budou při zadávání dokladu předvyplňovat v položkách dle zvoleného kontaktu.
V Nastavení přibyla sekce Nastavení dokladů a v ní pár nových zajímavých funkcí.
Zobrazení widgetů na dashboardu lze jednotlivě omezovat nastavením oprávnění uživatele. Nastavení práv může měnit uživatel s potřebným oprávněním v sekci Nastavení -> Správa uživatelů. Zde má každý uživatel ikonu žlutého klíče. Po prokliku je možné měnit oprávnění pro různé části iÚčta.
Chcete začít účtovat zdarma v moderním on-line systému?
V API jsme doplnili webhooky pro vytvoření, editaci a smazání dokladů, nově jsou v API také účetní deník, interní doklady a dobropisy přijaté. Podrobnosti naleznete v naší aktualizované dokumentaci v Apiary.
Pokud ještě stále nejste přesvědčeni, podívejte se náš článek Proč si vybrat iÚčto jako svůj účetní program.
Je to snadné, stačí vyplnit tento dotazník a obratem se vám ozveme.