Daňovou evidenci
máte pod kontrolou

Sledujte své příjmy a výdaje
Mějte přehled o dani z příjmu
Vaše cash flow sledujete na jednoduchém grafu

Rychlá registrace a máte plně funkční účet zdarma na 14 dní

online danova evidence

Proč vést daňovou evidenci v iÚčtu?

  • Přehledná evidence vašich příjmů a výdajů a aktuální výše daně z příjmu na úvodní stránce aplikace
  • Můžete využít řadu automatických funkcí (například propojení s internetovým bankovnictvím) a ušetřit tak spoustu času.
  • Funguje online přímo v prohlížeči – nemusíte tedy instalovat žádný program ani jej aktualizovat. S námi pracujete vždy v té nejnovější verzi aplikace.

Více o daňové evidenci a iÚčtu

Daňová evidence je obdobou dříve používaného a známého jednoduchého účetnictví.

Vést daňovou evidenci je potřeba, pokud jste podnikající fyzická osoba, máte příjmy z podnikání a jiné samostatně výdělečné činnosti a nemusíte vést účetnictví dle zákona o účetnictví. A také pokud nechcete v daňovém přiznání použít pro výpočet daně paušál, ale výdaje dle skutečnosti.

Daňová evidence je upravena zákonem o daních z příjmů.

Jak poznám, že nemusím vést účetnictví a stačí mi daňová evidence?

Pokud váš obrat za loňský rok nepřesáhl 25 milionů, nejste zapsaný/á v obchodním rejstříku, nejste účastníkem sdružení či vám povinnost vést účetnictví neukládá zvláštní předpis (například pokud jste zemědělec), můžete vést pouze daňovou evidenci.

A co to vlastně je daňová evidence?

Vedení daňové evidence není nic složitého, čeho by bylo třeba se bát, obzvláště pokud máte po ruce takového skvělého pomocníka, jako je právě iÚčtoDaňová evidence slouží zejména ke zjištění správné výše základu daně z příjmů. Daňová evidence obsahuje údaje o příjmech a výdajích zapisovaných během kalendářního roku do peněžního deníku, údaje o majetku a závazcích podnikatele, a tím slouží ke stanovení základu daně z příjmů fyzických osob. Daňová evidence, tedy zjednodušeně Evidence o příjmech a výdajích, je navíc rozčleněna podle příjmů a výdajů zahrnovaných či nezahrnovaných do základu daně.

Který výdaj a příjem můžu zahrnout do základu daně?

Mezi typické nedaňové příjmy patří osobní vklady, přijaté dotace a úvěry. Naopak mezi daňové příjmy řadíme všechny tržby, náhrady od pojišťoven či přijaté zálohy.

Nejčastější daňové výdaje jsou nákup materiálu, úroky z úvěru, bankovní poplatky, zaplacené zálohy, mzdy, zdravotní a sociální pojištění placené za zaměstnance a provozní režie (nákup kancelářských potřeb, cestovné, nájem). Do běžných nedaňových výdajů zahrnujeme například splátky úvěru, výběry pro osobní spotřebu, nákup dlouhodobého majetku, odvod DPH, reprezentace, dary.

Jak má vypadat daňová evidence?

Prakticky je to pouze na vás, protože žádný zákon to neurčuje. Pro vedení daňové evidence tedy lze použít účetní programy, Excel nebo jiné tabulkové procesory. My jednoznačně doporučujeme zvolit si ten nejsnadnější nástroj, kterým je právě iÚčto. S iÚčtem vše hravě zvládnete a evidence příjmů, výdajů či vystavování faktury online již nebude žádný problém!

Co mi iÚčto může nabídnout?

Navrhli jsme iÚčto tak, aby vám pomáhalo a co nejvíce daňovou evidenci usnadnilo! S iÚčtem můžete zapomenout na otravné stohy vytištěných faktur a přehrabávání se v účtenkách schovávaných v krabicích. Fakturaci provedete online a fakturu můžete vystavit prakticky kdykoliv a odkudkoliv.

S iÚčtem budete mít neustále pod kontrolou své vydané i přijaté faktury a také přehled plateb, které byly provedeny přes pokladnu, banku i v hotovosti. Také budete mít jasný přehled o počátečním i koncovém stavu a zpracování daňového přiznání bude hračkou. Pokud jste plátce DPH, jistě oceníte, že iÚčto zvládne jak přiznání k dani DPH, tak kontrolní i souhrnné hlášení, tyto reporty je možné v systému přímo generovat do souborů pro elektronická podání EPO.

iÚčto umožňuje také plynulý přechod účetní jednotky z daňové evidence na účetnictví.

A kolik mě to bude stát?

Během zkušebního období je iÚčto zdarma, následně vás aplikace vyzve k přechodu na placený tarif. Pokud se nerozhodnete pokračovat, ke všem datům se stále dostanete, pouze nebude možné pořizovat nové doklady.

CENÍK

Vyberte si tarif na míru vašemu podnikání

Nabízíme zkušební tarif zdarma na 14 dní a tři placené tarify na míru vašim potřebám.

Chci platit:

Zobrazit ceny s DPH

NA VYZKOUŠENÍ

Start

Vhodné pro vyzkoušení základních funkcí a seznámení se systémem. Fakturujte on-line.

0 0 0 0

Začít zdarma

K bezplatnému vyzkoušení na 14 dní

  • max. 100 dokladů
  • 1 firma
  • 1 současný přístup
  • 5 došlých dokladů zpracovaných pomocí AI
  • DPH
  • Exporty PDF/XLS
  • Importy bankovních pohybů ze souboru
  • Prodej použitého zboží
  • Doklady v cizích jazycích
  • Automatické opakované faktury
  • Odesílání emailů z vašeho SMTP
  • Skladová evidence
  • API limit 2 000 požadavků/den

PRO ŽIVNOSTNÍKY A MALÉ FIRMY

Standard

Varianta šitá pro potřeby OSVČ a malé firmy.

357 432/měsíc 298 360/měsíc

Začít zdarma

K bezplatnému vyzkoušení na 14 dní

  • Neomezeně dokladů
  • 1 firma
  • 1 současný přístup
  • 10 došlých dokladů zpracovaných pomocí AI
  • EET
  • DPH
  • Přehledy pro státní správu
  • Exporty PDF/XLS
  • Importy bankovních pohybů ze souboru
  • Online podpora

PRO STŘEDNÍ FIRMY

Pokročilý

Nejpoužívanější varianta pro podnikatele a firmy, umožňuje naplno využít automatické funkce.

595 720/měsíc 496 600/měsíc

Začít zdarma

K bezplatnému vyzkoušení na 14 dní

  • Neomezeně dokladů
  • 1 firma
  • 3 současné přístupy
  • Vše co Standard a navíc:
  • 30 došlých dokladů zpracovaných pomocí AI
  • Exporty EPO/PDF/XLS
  • Režim jednoho správního místa OSS
  • Prodej použitého zboží
  • Doklady v cizích jazycích
  • Automatická opakovaná fakturace
  • Online propojení s KB a FIO
  • Odesílání emailů z vašeho SMTP
  • Skladová evidence
  • Online podpora
  • API limit 5 000 požadavků/den

PRO VELKÉ FIRMY

Premium

Tarif bez kompromisů, pro podnikatele a firmy, které potřebují velké množství přístupů a využívají naplno API.

714 864/měsíc 595 720/měsíc

Začít zdarma

K bezplatnému vyzkoušení na 14 dní

  • Neomezeně dokladů
  • 1 firma
  • Neomezeně přístupů
  • Vše co Pokročilý a navíc:
  • 50 došlých dokladů zpracovaných pomocí AI (pro větší množství nás kontaktujte)
  • Telefonická podpora
  • API limit 10 000 požadavků/den

Online propojení na účet Komerční banky

Více o propojení