Automatické zaúčtování plateb

K čemu slouží?

Automatické zaúčtování plateb pomáhá účetním a podnikatelům ještě více zefektivnit zpracování bankovních transakcí. Platby, které se spárují s doklady, se automaticky zaúčtují bez nutnosti dalšího zásahu. Díky tomu máte jistotu, že vaše účetnictví je vždy správně a aktuálně vedeno.

Jak to funguje?

Pokud máte v nastavení bankovních účtů aktivované Online propojení s bankou (Fio banka, Komerční banka nebo Česká spořitelna) a používáte tarif Pokročilý nebo vyšší, můžete zapnout funkci „Automaticky zaúčtovat spárované pohyby“.
Systém po spárování platby s dokladem provede její zaúčtování automaticky – není nutné zadávat účetní zápisy ručně.

Jak zapnout automatické zaúčtování plateb

1. Zapněte online propojení s bankou

  • Přejděte do sekce Nastavení – Nastavení bankovních účtů.
  • Vyberte bankovní účet (Fio banka, Komerční banka nebo Česká spořitelna).
  • Rozklikněte nastavení daného účtu přes logo tužky.
  • Klikněte na možnost Online propojení s bankovním účtem a autorizujte přístup.

Přečtěte si, jak snadno propojit iÚčto s bankami, v tomto podrobném návodu.

2. Nastavte automatické zaúčtování

V detailu bankovního účtu s aktivním propojením zaškrtněte volbu
„Automaticky zaúčtovat spárované pohyby“.

automaticky zaúčtovat spárované platby

3. Uložte změny

Klikněte na tlačítko Uložit. Od této chvíle se všechny platby, které se spárují s doklady se budou automaticky zaúčtovávat.

Co to přináší?

  • Maximální úsporu času při účtování plateb

  • Eliminaci chyb z ručního zaúčtování

  • Plnou automatizaci propojení banky a účetnictví

  • Větší jistotu správně vedeného účetnictví

Automatické zaúčtování plateb tak posouvá vaše účetnictví na vyšší úroveň – rychlejší, přesnější a plně automatizované.