Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou smlouvou, kterou uzavíráme s našimi uživateli, abychom jim mohli poskytovat naše služby. Bez uzavření této smlouvy není možné iÚčto používat.
Smlouva je uzavírána elektronicky aktivním souhlasem s těmito obchodními podmínkami a na základě potvrzení vaší emailové adresy nebo přihlášením do aplikace. Jako aktivní souhlas je bráno zaškrtnutí políčka, bez kterého není možné pokračovat v používání aplikace iÚčto.
1.1 Provozovatelem internetové aplikace na doméně iucto.cz (dále jen „Aplikace“) je společnost Direct Accounting s.r.o., se sídlem V kolkovně 921/3, Staré Město, 110 00, Praha 1, IČ 284 99 638, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 146098 (dále jen „Provozovatel“).
1.2 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Všeobecné obchodní podmínky“) upravují smluvní vztahy a vymezují práva a povinnosti mezi Provozovatelem a Uživatelem.
„Cena“ znamená cenu za Služby, která je v případě Účetního balíčku Služeb určena Cenovými tarify a v případě Daňového poradenství, Vedení účetnictví a daňové evidence a Zpracování mezd určená na základě individuální dohody Provozovatele a Uživatele.
„Cenové tarify“ znamená balíčky Služeb poskytovaných Provozovatelem s názvem START, STANDARD, POKROČILÝ a PREMIUM.
„Daňové poradenství“ znamená poskytování právní pomoci a finančně ekonomických rad ve věcech daní, odvodů, poplatků a jiných plateb (dále jen „Daně„), jakož i ve věcech, které s Daněmi přímo souvisejí, prostřednictvím fyzické osoby zapsané v seznamu daňových poradců ve smyslu § 3 odst. 2 zákona č. 523/1992 Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky.
„DPH“ znamená daň z přidané hodnoty ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění.
„Obchodní zákoník“ znamená zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění.
„Osobní údaje“ znamenají jakákoliv údaje ve smyslu zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění, na základě kterých je možné Uživatele, kterým je fyzická osoba podnikatel, přímo či nepřímo identifikovat.
„Smlouva“ znamená smlouvu uzavřenou mezi Provozovatelem a Uživatelem na jejímž základě dochází k poskytování Služeb. Nedílnou součást Smlouvy tvoří Všeobecné obchodní podmínky. Provozoval a Uživatel se dohodly, že závazkové vztahy vzniklé ze Smlouvy se řídí Obchodním zákoníkem.
„Služby“ znamená tyto služby poskytované Provozovatelem na základě Smlouvy: Daňové poradenství, Účetní balíček Služeb, Vedení účetnictví a daňové evidence a Zpracování mezd.
„Uzavření Smlouvy“ znamená přijetí veřejného návrhu Provozovatele na uzavření Smlouvy ve smyslu § 276 Obchodního zákoníku ze strany Uživatele. K přijetí dochází registrací Uživatele v Aplikaci, odesláním přístupových údajů Uživateli Provozovatelem na jeho emailovou adresu uvedenou při registraci a následnou aktivací Účtu Uživatele ze strany Uživatele. Odesláním registrace Uživatel výslovně stvrzuje, že se seznámil se Všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
„Uživatel“ znamená fyzickou osobu podnikatele nebo právnickou osobu, která projeví vůli využívat Služeb Provozovatele. Jelikož jsou Služby Provozovatele určeny pro fyzické osoby podnikatele nebo právnické osoby, Provozovatel neposkytuje Služby fyzickým osobám spotřebitelům ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., Nový občanský zákoník, v platném znění a má právo s takovým Uživatelem Smlouvu neuzavřít.
„Účet Uživatele“ znamená účet Uživatele v Aplikaci, prostřednictvím kterého jsou Uživateli poskytovány Služby Provozovatelem.
„Účetní balíček Služeb“ znamená balíček Služeb, který se liší podle Cenových tarifů a obsahuje následující Služby:
– v balíčku služeb START poskytuje Provozovatel Uživateli možnost získat během prvních 14 dní 100 účetních dokladů bezplatně;
– v balíčku služeb STANDARD poskytuje Provozovatel Uživateli možnost získat neomezený počet účetních dokladů, podklady pro DPH a základní přehledy;
– v balíčku služeb POKROČILÝ poskytuje Provozovatel Uživateli možnost získat neomezený počet účetních dokladů, podklady pro DPH, základní přehledy a export do Excelu;
– v balíčku služeb PREMIUM poskytuje Provozovatel Uživateli možnost získat neomezený počet účetních dokladů, podklady pro DPH, základní přehledy, export do Excelu a manažerské reporty.
„Vedení účetnictví a daňové evidence“ znamená vedení účetnictví a daňové evidence ve smyslu zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, případně dalších souvisejících právních předpisů.
„Zpracování mezd“ znamená následující Služby poskytované Provozovatelem: zpracování mezd, zpracování ročního zúčtování daní, evidence mzdových listů a výkazů pro Českou správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny, zastupování při jednání na kontrolách České správy sociálního zabezpečení, zdravotních pojišťovnách a finančních úřadech.
3.1 Předmětem Smlouvy mezi Provozovatelem a Uživatelem je závazek Provozovatele poskytnout Uživateli Služby a závazek Uživatele zaplatit za Služby Cenu Provozovateli.
4.1 Cena může být Uživatelem uhrazena pouze bezhotovostním převodem na bankovní účet Provozovatele na základě faktury vystavené Provozovatelem. Splatnost faktury je 15 dnů.
4.2 Provozovatel není povinen poskytnout Služby Uživateli před úhradou Ceny.
5.1 Provozovatel se zavazuje uchovávat účetní doklady a údaje, které Uživatel uloží do Aplikace, nejméně po dobu 5 let a umožnit dodatečnou úpravu a zpracování těchto účetní dokladů a údajů.
5.2 Provozovatel nenese odpovědnost za účetní doklady a údaje, které Uživatel uloží do Aplikace.
5.3 Provozovatel nenese odpovědnost za zneužití přístupového jména a hesla k Účtu Uživatele.
5.4 Provozovatel dále nenese odpovědnost za nemožnost plnění v případě vyšší moci. V případě takové události oznámí Provozovatel nemožnost plnění neprodleně Uživateli.
6.1 Uživatel se zavazuje užívat Služby v souladu s právním řádem České republiky.
6.2 Uživatel nese odpovědnost za udržení svého přístupového jména a hesla k Účtu Uživatele v tajnosti.
6.3 Uživatel je povinen poskytnout při uzavření Smlouvy pravdivé údaje o své osobě.
6.4 Uživatel se tímto vzdává vůči Provozovateli náhrady škody, která mu v budoucnu vznikne nebo může vzniknout v důsledku porušení povinností Provozovatele vyplývajících ze Smlouvy nebo jiných právních předpisů, s výjimkou nároků na náhradu škody, kterých se podle platných právních předpisů nelze platně vzdát.
6.5 Provozovatel nenese odpovědnost za soulad náležitostí vytvořených dokladů s platnými a účinnými právními normami a je pouze na uživateli, aby se ujistil o jejich úplnosti a bezchybnosti.
7.1 Smlouvu lze ukončit (i) dohodou Provozovatele a Uživatele, (ii) odstoupením od Smlouvy učiněném Provozovatelem nebo Uživatelem v souladu se Všeobecnými obchodními podmínkami nebo (iii) výpovědí Smlouvy.
7.2 Provozovatel je oprávněn okamžitě odstoupit od Smlouvy když:
V případě, že Provozovatel odstoupí od Smlouvy z důvodu uvedeného v bodě b) výše, nevzniká Uživatelovi nárok na vrácení Ceny.
7.3 Uživatel je oprávněn okamžitě odstoupit od Smlouvy v případě hrubého porušení povinností Provozovatele plynoucích ze Smlouvy.
7.4 Každá smluvní strana je oprávněna Smlouvu vypovědět ve 3 měsíční výpovědní lhůtě.
7.5 V případě uzavření písemné smlouvy, musí být odstoupení od této Smlouvy z jakéhokoli výše uvedeného důvodu a výpověď Smlouvy kteroukoli ze stran Smlouvy učiněno písemnou formou.
8.1 Ochranu osobních dat Uživatele a ochranu osobních dat subjektů údajů Uživatele upravuje příloha č.1 Zásady ochrany osobních údajů.
9.1 Přístup a používání Aplikace je bezplatné.
9.2 Uživatel bere na vědomí, že z technických či jiných důvodů může být ve výjimečných případech přístup do Aplikace omezen nebo přerušen.
9.3 Provozovatel je držitelem příslušných autorských práv v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, v platném znění. Obsah Aplikace nelze uchovávat, upravovat ani šířit bez souhlasu Provozovatele.
10.1 Veškeré smluvní vztahy mezi Provozovatelem a Uživatelem se řídí právními předpisy České republiky.
10.2 Vztahy, které výslovně neupravují tyto Všeobecné obchodní podmínky, se řídí Obchodním zákoníkem.
10.3 Všeobecné obchodní podmínky si Provozovatel vyhrazuje kdykoliv změnit. Pro Uživatele jsou závazné vždy platné a účinné Všeobecné obchodní podmínky ve znění uveřejněné v den uzavření Smlouvy.
10.4 Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 25. května 2018.
Tyto Zásady ochrany osobních údajů (dále jen Zásady) doplňují Všeobecné obchodní podmínky a slouží zároveň také jako Zpracovatelská smlouva.
Berte prosím na vědomí, že spolu s vytvořením uživatelského účtu potvrzujete, že jste si Zásady i Všeobecné obchodní podmínky přečetli a rozumíte jim.
Direct Accounting s.r.o. (dále jen Provozovatel)
a
Uživatel
Aplikace online účetnictví iÚčto.cz dostupná na doméně iucto.cz provozována Provozovatelem (dále jen Aplikace) a Služby poskytované Provozovatelem.
Tyto Zásady popisují, jak Provozovatel nakládá s osobními údaji fyzických osob, přičemž Provozovatel dodržuje Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů, známé také jako GDPR (dále jen GDPR).
Provozovatel spravuje tyto osobní údaje:
Provozovatel zpracovává tyto osobní údaje:
Zpracovávat osobní údaje na základě souhlasu můžeme po dobu trvání poskytování služeb, tj. po dobu existence uživatelského účtu, a 24 měsíců po jeho skončení, pokud zákon neukládá jinak. Lhůta pro zpracování může být kratší, pokud souhlas odvoláte.