Automatické upomínky neuhrazených faktur

Dodali jste svému odběrateli zboží či provedli sjednanou službu, následně vystavili fakturu s určitým datem splatnosti, ale stále marně čekáte na své peníze, i když lhůta splatnosti již dávno vypršela? Většina z nás, podnikatelů, se do této nepříjemné situace určitě již někdy dostala.

A co teď? Moc možností na výběr nemáme. Prvním krokem k získání své pohledávky je urgence dlužníka. Nejprve například e-mailem, později telefonicky či písemnou formou poštou.

A právě pro upomínky e-mailem jsme v iÚčtu připravili jednoduchou cestu, jak tuto urgenci odeslat.

Nejprve je potřeba se dostat do náhledu nezaplacené vydané faktury.

Chcete začít účtovat zdarma v moderním on-line systému?

Poté klikneme na tlačítko Odeslat upomínku.

Zobrazí se tabulka, ve které je potřeba vyplnit e-mail, avšak pokud ho máte zadaný u daného odběratele v adresáři, vyplní se automaticky. Text je již předepsaný, ale samozřejmě ho lze také měnit. Pak už stačí pouze kliknout na zelené tlačítko Odeslat.

Zpráva se zákazníkovi odešle společně s danou nezaplacenou fakturou.

Přednastavenou šablonu textu, který se v e-mailu zobrazí, nastavíme v Nastavení – karta Další nastavení – Šablony e-mailů.

Zde zvolíme Šablona e-mailu pro odesílání upomínky nezaplacených faktur.

Pokud nechceme hlídat každou nezaplacenou fakturu zvlášť, lze si odeslání upomínky zvolit již přímo při vystavování dané faktu

Máte také možnost nastavit několik termínů, kdy se budou upomínky automaticky odesílat.

Teď nám již nezbývá něž čekat, popř. po nějaké době opět odběratele kontaktovat.

Přejeme hodně štěstí při vymáhání pohledávek.