Nastavení účtové osnovy

Nastavení účtové osnovy v iÚčtu

Správné nastavení účtové osnovy je základem každého účetnictví – bez něj se žádná firma neobejde. V iÚčtu máte možnost přizpůsobit účtovou osnovu tak, aby odpovídala specifikům vašeho podnikání, a zároveň byla v souladu s aktuální legislativou. Tento článek vás provede tím, jak účtovou osnovu v iÚčtu nastavit, upravit a efektivně s ní pracovat, abyste měli své účetnictví přehledné a dobře připravené pro vedení daňové evidence nebo podvojného účetnictví.

1. Přehled

Zvolte záložku Nastavení, přesuňte se na kartu Účetní osnova a klikněte na Přehled.

n17

n20

Jak již název napovídá, naleznete zde veškeré účty účtové osnovy. Tady také můžete nové účty přidávat, návod níže.

n24

n34

1. Hlavním účtem zvolte účet syntetický

2. Název zvolte dle své potřeby, např. Pohledávky – Novák

3. Do kolonky účet napište číslo účtu analytického, tedy například 100

Pohledávky pana Nováka pak zaúčtujte na účet 311100, tím získáte přehledné rozdělení.

n33

2. Přímé zaúčtování – interní doklady

Další položkou na této kartě je Přímé zaúčtování – interní doklady.

n21

To slouží k zaúčtování veškerých ostatních dokladů. Mezi ně patří například Zaúčtování mezd.

3. Výchozí stavy účtů

Třetím pododkazem jsou Výchozí stavy účtů.

n22

Na tomto místě si můžete nastavit výchozí stav účtu.

n38

n36

n37

4. Tisk účtové osnovy

Jako poslední je zde možnost tisku účtové osnovy.

n23

Nastavte datum platnosti a zvolte tlačítko vytisknout.

n27

Takto pak vypadá výstup:

n28