Správné nastavení účtové osnovy je základem každého účetnictví – bez něj se žádná firma neobejde. V iÚčtu máte možnost přizpůsobit účtovou osnovu tak, aby odpovídala specifikům vašeho podnikání, a zároveň byla v souladu s aktuální legislativou. Tento článek vás provede tím, jak účtovou osnovu v iÚčtu nastavit, upravit a efektivně s ní pracovat, abyste měli své účetnictví přehledné a dobře připravené pro vedení daňové evidence nebo podvojného účetnictví.
Zvolte záložku Nastavení, přesuňte se na kartu Účetní osnova a klikněte na Přehled.
Jak již název napovídá, naleznete zde veškeré účty účtové osnovy. Tady také můžete nové účty přidávat, návod níže.
Pohledávky pana Nováka pak zaúčtujte na účet 311100, tím získáte přehledné rozdělení.
Další položkou na této kartě je Přímé zaúčtování – interní doklady.
To slouží k zaúčtování veškerých ostatních dokladů. Mezi ně patří například Zaúčtování mezd.
Třetím pododkazem jsou Výchozí stavy účtů.
Na tomto místě si můžete nastavit výchozí stav účtu.
Jako poslední je zde možnost tisku účtové osnovy.
Nastavte datum platnosti a zvolte tlačítko vytisknout.
Takto pak vypadá výstup: