FAQ – Často kladené dotazy

Co potřebuji pro práci s iÚčto.cz?

iÚčto.cz je online účetní program. Pro práci s aplikací iÚčto.cz potřebujete počítač, notebook nebo tablet s připojením k internetu. Aplikaci spustíte přes webové stránky iucto.cz. Dále budete potřebovat e-mailovou adresu, na kterou se budete přihlašovat do aplikace, a účet v bance, pokud budete v aplikaci vystavovat faktury nebo platit účty.

Je možné iÚčto.cz používat zdarma?

Ano, iÚčto.cz je možné používat zdarma po omezenou dobu od registrace. Zkušební období trvá 14 dní a zahrnuje účtování prvních 100 dokladů. Po uplynutí tohoto období je nutné objednat placený tarif, abyste mohli dále aplikaci používat. Placené tarify jsou k dispozici v různých cenových hladinách, které se liší podle počtu současně pracujících uživatelů a dalších funkcí, které aplikace nabízí.

Je nutné se registrovat do programu iÚčto.cz?

Ano, pro používání iÚčto.cz je nutné se zaregistrovat na stránkách iucto.cz. Registrace je zdarma a zabere jen chvíli. Budete potřebovat e-mailovou adresu, na kterou vám bude zaslán potvrzovací odkaz a další informace o používání aplikace. Po úspěšné registraci se budete moci přihlásit do aplikace pomocí e-mailové adresy a hesla, které si zvolíte při registraci.

Co mám dělat, když si nevím rady?

Práce s iÚčto.cz je snadná a na jednotlivé operace je v aplikaci nápověda. Pokud si přesto nevíte rady, můžete se obrátit na podporu aplikace. Můžete nám napsat e-mail, a my Vám rádi poradíme nebo pomůžeme vyřešit problém. Pokud máte nějaké dotazy ohledně funkcí aplikace nebo potřebujete radu při práci s ní, neváhejte nás kontaktovat. Rádi Vám pomůžeme.

Kromě e-mailové komunikace je k dispozici také portál podpory iÚčto.cz, kde najdete návody, tipy a odpovědi na často kladené dotazy. Portál podpory je dobrým zdrojem informací pro začínající uživatele i pro ty, kteří potřebují rychle najít odpověď na konkrétní otázku.

Můžete také navštívit naše YouTube kanál, kde najdete videonávody a užitečné tipy pro práci s aplikací iÚčto.cz. Na YouTube kanálu se také můžete zúčastnit živých webinářů a získat odborné rady od našich lektorů.

Pokud máte dotazy nebo potřebujete radu od ostatních uživatelů, můžete se obrátit na naši Facebook poradnu. Je to místo, kde se můžete podělit o své zkušenosti s aplikací iÚčto.cz a získat rady od ostatních uživatelů nebo od našich odborníků.

Jak jsou moje data v bezpečí?

Aplikace iÚčto.cz používá vysoké bezpečnostní standardy pro ochranu dat uživatelů. Používá šifrování SSL, 256 bit šifrováním, připojení používá protokol TLS 1.2 a je šifrováno pomocí standardu AES_256_CBC s algoritmem SHA 1 pro ověřování zpráv a mechanismem výměny klíčů DHE_RSA. Certifikát Let’s Encrypt společnosti Internet Security Research Group (ISRG) zajišťuje bezpečnost dat.

Kromě toho máte možnost nastavit si v aplikaci vlastní heslo pro přihlášení, které by mělo být silné a unikátní. Doporučujeme používat kombinaci písmen, čísel a speciálních znaků a heslo nezapomenout změnit pravidelně.

Vaše data jsou navíc uložena na bezpečných serverech a nikdy nebudou poskytnuty třetím stranám bez vašeho souhlasu. Je tedy důležité, abyste se při práci s aplikací iÚčto.cz řídili zásadami bezpečného používání internetu a chránili své přihlašovací údaje před zneužitím.

Umí iÚčto.cz účetnictví nebo jen daňovou evidenci?

Aplikace iÚčto.cz obsahuje jak účetnictví, tak daňovou evidenci. Při registraci do aplikace si můžete zvolit, zda chcete v aplikaci účtovat v účetnictví nebo v daňové evidenci. Aplikace je tedy vhodná jak pro malé a střední podniky, tak pro živnostníky a drobné podnikatele.

Může v mojí firmě na iÚčto.cz pracovat více uživatelů?

Ano, aplikace iÚčto.cz umožňuje práci více uživatelům. Můžete nastavit tolik uživatelských přístupů, kolik potřebujete, a každému uživateli přidělit příslušná práva a oprávnění. Například můžete nastavit, aby jeden uživatel měl přístup pouze do pokladny, zatímco druhý uživatel měl přístup pouze do faktur a oba tedy neměli přístup do jiných částí aplikace.

Toto nastavení umožňuje efektivnější spolupráci mezi uživateli a zabraňuje zbytečným konfliktům při zpracování dokladů. Můžete také nastavit, které uživatele budou mít právo vytvářet nové uživatele nebo měnit nastavení aplikace. To vám umožní lepší správu aplikace v rámci vaší firmy.

Jak mohu objednat vyšší tarif?

Pokud chcete přejít na vyšší tarif aplikace iÚčto.cz, můžete tak učinit v aplikaci v záložce „Nastavení“ > „Tarify“. Zde si můžete vybrat z nabízených tarifů a objednat si vyšší tarif a zaplatit pomocí platební karty nebo online bankovního převodu. Po objednání vyššího tarifu se vám automaticky zvýší počet současně pracujících uživatelů nebo jiné služby, které jsou v rámci daného tarifu zahrnuty.

Pokud potřebujete poradit s výběrem vhodného tarifu pro vaši firmu, neváhejte nás kontaktovat. Rádi Vám pomůžeme vybrat nejvhodnější tarif pro vaše potřeby a zajistíme, abyste měli v aplikaci iÚčto.cz vše, co potřebujete pro efektivní správu vašeho účetnictví nebo daňové evidence.

Mohu zrušit předplatné iÚčta?

Ano, předplatné aplikace iÚčto.cz můžete kdykoliv zrušit. K zrušení předplatného stačí přejít do aplikace v záložce „Nastavení“ > „Tarify“ a zde vybrat možnost „Zrušit tarif“.

Jak vytisknu z iÚčta.cz fakturu?

Při volbě tisk se faktura zobrazí ve formátu PDF. Je tedy možné fakturu vytisknout přímo na vaší tiskárně nebo v podobě PDF poslat e-mailem.

Jde na iÚčto.cz kopírovat již zadanou fakturu např. v dalším měsíci nebo musím veškeré údaje zadávat znovu?

Ano, u faktur i pokladních dokladů, které se opakují pouze zvolíte Kopie a veškeré údaje se zkopírují do nové faktury nebo pokladního dokladu, kde se Vám doplní aktuální datum.

Umí iÚčto.cz zpracovat mzdy?

V současné době aplikace neobsahuje modul mezd, pokud budete potřebovat zpracovat mzdy, kontaktujte nás a my Vám je rádi zpracujeme.

Umí iÚčto.cz vytvořit daňové přiznání k DPH?

iÚčto generujeme podklady pro Daňové přiznání a soubory do formátu xml (dostupné od tarifu Pokročilý) tak, abyste ho mohli snadno odeslat z datové schránky nebo přes portál daňové správy. Více se můžete dočíst zde.

Když se chci přihlásit oznamuje mi to, že účet není aktivní a nelze se přihlásit.

E-mail pro aktivaci obdržíte do několika vteřin. Při registraci jste zadávali e-mail, na který byl zadán aktivační požadavek. Pokud Vám žádný e-mail nepřišel, zkontrolujte nevyžádanou poštu a kontaktujte nás.

Zjistil/a jsem, že mi iÚčto nevyhovuje. Jak mohu smazat svůj účet?

Učinit tak můžete v sekci Nastavení -> Profil uživatele, kde najdete červené tlačítko. Pokud chcete smazat jen jednu firmu, ale účet si ponechat, pak tak učiňte v sekci Nastavení -> Profil firmy, kde je opět červené tlačítko.

Existuje možnost hromadných importů?

Hromadný import dokladu je samozřejmě možný. Jen je třeba definovat formát vstupních dat a formát vstupního souboru. Prosíme kontaktujte nás pro další postup.

Umí iÚčto.cz kompletní vedení účetnictví včetně závěrek, výkazů zisků a ztrát?

Aplikace je připravena jak pro účetnictví, tak daňovou evidenci. Aplikace umožňuje kompletní vedení účetnictví včetně závěrek, výkazů zisků a ztrát. Aplikace obsahuje širokou škálu nástrojů pro efektivní správu účetnictví, od účtování obchodních dokladů a fakturace po pokladnu, banku a mnoho dalších funkcí.

Máte i verzi i pro Slovensko?

V současné době máme iÚčto připraveno pouze pro českou legislativu.

Rád bych využil Vaší aplikaci iÚčto, ale nemám přidělené IČO, používám jen DIČ. Systém vyžaduje vyplnit IČ, jinak se nelze registrovat.

Do pole IČ zvolte svoje DIČ a veškeré údaje o sobě vyplníte ručně bez načtení údajů z ARES.

Nelze mi zadat přenesenou daňovou povinnost, jaká je to položka?

Přenesená daňová povinnost je rozlišena v Typ DPH na odběratele a dodavatele, celým názvem  u faktur přijatých (FAP) Přenesená daňová povinnost (odběratel), u faktur vydaných (FAV) Přenesená daňová povinnost (dodavatel).

Nemohu přijít na to, jakým způsobem mám do pokladny vkládat peníze z tržeb z obchodu. Musím vždy zadat i fakturu?

Tržby z obchodu je možné zadat do pokladny příjmovým pokladním dokladem bez nutnosti zadat fakturu. Pole Faktura není povinné.

Mohu zadat zákazníka FO bez IČ?

Ano, zákazníka – fyzickou osobu bez IČ můžete zadat tak, že do IČ nebudete nic vypisovat.

Jsem plátcem DPH až od 15. 6. 2012, jak to mám ošetřit, abych mohl vyčíslit DPH za druhé čtvrtletí?

Vaše doklady do 14. června 2012 zadáte bez nároku na odpočet DPH. Jednotkovou cenu zadáte včetně daně z přidané hodnoty a do Sazba DPH uvedete 0 %.

Obsahuje iÚčto i vedení skladového hospodářství?

Ano, iÚčto v současnosti umí skladovou evidenci. Zatím naše sklady neumí výpočet marží nebo třeba oceňování skladových zásob, ale velmi dobře slouží k tomu, abyste měli přehled o skladových zásobách na jednotlivých skladech a mohli zboží vyskladňovat na základě vydaných faktur. Je také možné sklad synchronizovat s vaším eshopem. Na modulu dále pracujeme a budeme jeho funkce rozšiřovat.

Rád bych se dozvěděl, jak přesně funguje Váš projekt? Chápu správně, že si celé účetnictví zařizuji sám pomocí Vašeho on-line softwaru?

V současné době umožňujeme několik variant. Účetnictví si můžete v aplikaci zpracovávat zcela sám nebo využít kombinace část účetnictví zpracovat sám, jako například faktury vydané nebo přijaté, a účetní uzávěrky nebo zpracování daňových přiznání nechat na nás. Zpracováváme veškeré účetnictví včetně mezd a daňových přiznání či poskytování daňového poradenství. Pokud máte o účetní služby zájem vyplňte krátký dotazník a my vám zašleme nezávaznou nabídku.

Jak mám postupovat, když zapomenu heslo do iÚčta?

Velice snadno si můžete vygenerovat žádost o nové heslo. Celý návod naleznete zde.

Jak mám na faktuře zadat splatnost ihned?

Vzhledem k tomu, že iÚčto nenabízí splatnost ihned, doporučujeme zadat splatnost 0 dnů.

Rád bych měl na dokladech své logo či razítko, kde ho mohu nastavit?

Nahrání loga či razítka je velice jednoduché. Stačí kliknout na Nastaveni – Profil firmy – Upravit fakturační adresu. Celý návod naleznete zde.

Lze do iÚčta naimportovat celý bankovní výpis najednou?

Ano, tato možnost tady je. Postup naleznete na našem blogu.

Kromě faktury bych potřeboval vytisknout dodací list, kde ho najdu?

Odkaz naleznete v náhledu vystavené faktury. Ukázka zde.

Je i jiná možnost, abych nemusel vždy vyplňovat na faktuře počet, cenu, popis apod.?

Ano, v iÚčtu k tomu slouží Ceník služeb a zboží. Veškeré informace naleznete zde.

Mohu z iÚčta rovnou odeslat fakturu e-mailem?

Ano, a je to velice jednoduché. Postup jsme Vám znázornili v tomto videu.

Chtěl bych, aby se na faktuře zobrazovaly doplňují informace. Lze to někde nastavit?

Pro tuto možnost slouží v iÚčtu kolonka Patička faktury. Naleznete ji v Nastavení – Profil firmy – Upravit daňové údaje firmy. Vše také v našem článku na našem blogu.

Mám zahraničního zákazníka a rád bych mu vystavil fakturu v cizím jazyce. Jak?

Jiný jazyk faktury naleznete v nastavení zákazníka. Pokud to stále nemůžete najít, mrkněte sem. Účetní doklady v cizích jazycích jsou dostupné od tarifu Pokročilý.

Vystavuji stejné faktury pravidelně, umí to iÚčto automaticky samo?

Ano, umí slouží k tomu funkce opakovaná fakturace.

Rád bych si svá data zálohoval, ale iÚčto je pouze v cloudovém systému. Jak mám tedy postupovat?

Aplikace využívá šifrování SSL, 256 bit šifrováním, připojení používá protokol  TLS 1.0, připojení je šifrováno pomocí standardu AES_256_CBC s algoritmem SHA 1 pro ověřování zpráv a mechanismem výměny klíčů DHE_RSA. Bezpečnost zajišťuje společnost Geo Trust Extendet Validation SSL CA. Díky tomuto zabezpečení si myslíme, že jsou Vaše data u nás více v bezpečí než na přenosném médiu, proto zálohování ani není umožněno.

Často znám pouze částku včetně DPH, ale do iÚčta musím zadat částku bez DPH. Umí iÚčto přepočítat částku samo?

Ano, při zadávání dokladu si vedle kolonky pro částku stačí vybrat z nabídky (bez DPH, s DPH).

Jakým způsobem mohu do iÚčta naimportovat adresář?

Adresář lze pohodlně importovat přímo v aplikaci přes tlačíko Import z Excelu.

Potřebuji vytvořit zálohovou fakturu?

Samozřejmě zálohové faktury vystavit v iÚčtu lze. Zálohové faktury naleznete v záložce faktury vystavené. pokud potřebujete přijmout zálohovou fakturu od dodavatele naleznete ve fakturách přijatých.

Má korespondenční adresa je jiná než sídlo firmy. Lze to nějakým způsobem zaznamenat i v iÚčtu?

Bohužel, tuto možnost nenabízíme.

Když neprodloužím tarif, budu mít stále přístup do iÚčta?

Pokud neprodloužíte předplatné, tak nebudete moct pořizovat nové doklady. Ke všemu, co v aplikaci máte, se dostanete i nadále v režimu „pro čtení“.

Mohu vytvořit pod jednou registrací více firem?

Můžete mít pod jedním účtem více firem. V každé firmě můžete mít více uživatelů zároveň. Podle výše tarifu se dále liší počet současně pracujících uživatelů. To znamená, pokud máte tarif „Start“ nebo „Standard“ , tak ve chvíli kdy jste přihlášeni do aplikace a někdo z vaší firmy se připojí ke stejné firmě, tak Vás aplikace odhlásí s tím, že se připojil někdo jiný. Nejjednodušším řešením je navýšení tarifu, kde máte možnost více uživatelů pracujících naráz.

Kolik firem mohu vést pod jednou licencí?

Pod jednou licencí iÚčto můžete vést pouze jednu firmu. Toto omezení platí napříč různými tarify, včetně „Testovacího tarifu Start (Trial)“. Pokud potřebujete vést účetnictví pro více firem, je nutné pro každou firmu zřídit a zaplatit samostatnou licenci.

Nenalezli jste zde co jste hledali? Zkuste náš portál podpory.

 

Všechny funkce účetního programu iÚčto si můžete pohodlně a zdarma vyzkoušet v rámci zkušebního období. Je to snadné – stačí jen zadat vaši emailovou adresu v registračním formuláři.

Online propojení na účet Komerční banky

Více o propojení