FAQ – Často kladené dotazy

Co potřebuji pro práci s iÚčto.cz?
iÚčto.cz je online účetní program. Pro práci s aplikací potřebujete počítač, notebook či tablet s připojením k internetu. Aplikace se spouští prostřednictvím webových stránek www.iucto.cz.

Je možné iÚčto.cz používat zdarma?
Ano, iÚčto.cz si můžete vyzkoušet bezplatně po omezenou dobu od registrace. Zkušební období je limitováno zaúčtováním prvních 100 dokladů.

Je nutné se registrovat do programu iÚčto.cz?
Do iÚčto.cz je nutné se zaregistrovat. Na stránkách www.iucto.cz si vytvoříte registraci prostřednictvím e-mailu.

Co mám dělat, když si nevím rady?
Práce s  aplikací je snadná a na jednotlivé operace je v aplikaci vložena nápověda.
Ale i přesto nám můžete  zavolat nebo  napsat e-mail a my Vám rádi poradíme.

Jak jsou moje data v bezpečí?
Aplikace využívá šifrování SSL, 256 bit šifrováním, připojení používá protokol  TLS 1.0, připojení je šifrováno pomocí standardu AES_256_CBC s algoritmem SHA 1 pro ověřování zpráv a mechanismem výměny klíčů DHE_RSA. Bezpečnost zajišťuje společnost Geo Trust Extendet Validation SSL CA. Vaše data nikdy nebudou poskytnuty jiným osobám či firmám.

Umí iÚčto.cz účetnictví nebo jen daňovou evidenci?
Aplikace iÚčto obsahuje jak účetnictví, tak daňovou evidenci. Při registraci do aplikace jednoduše zvolíte způsob účtování.

Může v mojí firmě na iÚčto.cz pracovat více uživatelů?
S aplikací iÚčto.cz může pracovat tolik uživatelů, kolika nastavíte uživatelské přístupy – v  aplikaci v záložce Nastavení.

Mohu omezit práva uživatelům?
V aplikaci iÚčto.cz můžete  nastavit – omezit práva uživatelům, tak aby jeden uživatel např. pokladní vstupovala pouze do pokladny a fakturantka vstupovala pouze do faktur a obě neměly přístup do jiných částí aplikace.

Jak mohu objednat vyšší tarif?
Přihlášením do aplikace a zadáním požadavku o změnu tarifu.

Mohu zrušit předplatné iÚčta?
Za iÚčto.cz není nutné platit předem – platba je měsíční. iÚčto můžete tedy kdykoliv přestat využívat.

Jak vytisknu z iÚčta.cz fakturu?
Při volbě tisk se faktura zobrazí ve formátu pdf. Je tedy možné fakturu vytisknout přímo na vaší tiskárně nebo v podobě pdf poslat e-mailem.

Jde na iÚčto.cz kopírovat již zadanou fakturu např. v dalším měsíci nebo musím veškeré údaje zadávat znovu?
Ano, u faktur i pokladních dokladů, které se opakují pouze zvolíte Kopie a veškeré údaje se zkopírují do nové faktury nebo pokladního dokladu, kde se Vám doplní aktuální datum.

Umí iÚčto.cz zpracovat mzdy?
V současné době aplikace neobsahuje modul mezd, pokud budete potřebovat zpracovat mzdy, kontaktujte nás a my Vám je rádi zpracujeme.

Umí iÚčto.cz vytvořit daňové přiznání k DPH?
Daňové přiznání generujeme do formátu xml tak, abyste ho mohli snadno odeslat z datové schránky nebo přes portál daňové správy. Více se můžete dočíst zde.

Když se chci přihlásit oznamuje mi to, že účet není aktivní a nelze se přihlásit.
E-mail pro aktivaci obdržíte do několika vteřin. Při registraci jste zadávali e-mail, na který byl zadán aktivační požadavek. Pokud Vám žádný e-mail nepřišel, zkontrolujte nevyžádanou poštu a kontaktujte nás.

Zjistil/a jsem, že mi iÚčto nevyhovuje. Jak mohu smazat svůj účet?
Učinit tak můžete v sekci Nastavení -> Profil uživatele, kde najdete červené tlačítko. Pokud chcete smazat jen jednu firmu, ale účet si ponechat, pak tak učiňte v sekci Nastavení -> Profil firmy, kde je opět červené tlačítko.

Existuje možnost hromadných importů?
Hromadný import dokladu je samozřejmě možný. Jen je třeba definovat formát vstupních dat a formát vstupního souboru. Prosíme kontaktujte nás pro další postup.

Umí iÚčto.cz kompletní vedení účetnictví včetně závěrek, výkazů zisků a ztrát?
Aplikace je připravena jak pro účetnictví, tak daňovou evidenci. Podklady pro sestavení zákonných výkazů naleznete v záložce Reporty.

Máte i verzi i pro Slovensko?
V současné době máme iÚčto připraveno pouze pro českou legislativu.

Rád bych využil Vaší aplikaci iÚčto, ale nemám přidělené IČO, používám jen DIČ. Systém vyžaduje vyplnit IČ, jinak se nelze registrovat.
Do pole IČ zvolte svoje DIČ a veškeré údaje o sobě vyplníte ručně bez načtení údajů z ARES.

Nelze mi zadat přenesenou daňovou povinnost, jaká je to položka?
Přenesená daňová povinnost je rozlišena v Typ DPH na odběratele a dodavatele, celým názvem  u faktur přijatých (FAP) Přenesená daňová povinnost (odběratel), u faktur vydaných (FAV) Přenesená daňová povinnost (dodavatel).

Nemohu přijít na to, jakým způsobem mám do pokladny vkládat peníze z tržeb z obchodu. Musím vždy zadat i fakturu?
Tržby z obchodu je možné zadat do pokladny příjmovým pokladním dokladem bez nutnosti zadat fakturu. Pole Faktura není povinné.

Mohu zadat zákazníka FO bez IČ?
Ano, zákazníka – fyzickou osobu bez IČ můžete zadat tak, že do IČ nebudete nic vypisovat.

Jsem plátcem DPH až od 15. 6. 2012, jak to mám ošetřit, abych mohl vyčíslit DPH za druhé čtvrtletí?
Vaše doklady do 14. června 2012 zadáte bez nároku na odpočet DPH. Jednotkovou cenu zadáte včetně daně z přidané hodnoty a do Sazba DPH uvedete 0 %.

Obsahuje iÚčto i vedení skladového hospodářství?
Ano, iÚčto v současnosti umí skladovou evidenci. Zatím naše sklady neumí výpočet marží nebo třeba oceňování skladových zásob, ale velmi dobře slouží k tomu, abyste měli přehled o skladových zásobách na jednotlivých skladech a mohli zboží vyskladňovat na základě vydaných faktur. Je také možné sklad synchronizovat s vaším eshopem. Na modulu dále pracujeme a budeme jeho funkce rozšiřovat.

Rád bych se dozvěděl, jak přesně funguje Váš projekt? Chápu správně, že si celé účetnictví zařizuji sám pomocí Vašeho on-line softwaru?
V současné době umožňujeme několik variant. Účetnictví si můžete v aplikaci zpracovávat zcela sám nebo využít kombinace část účetnictví zpracovat sám, jako například faktury vydané nebo přijaté, a účetní uzávěrky nebo zpracování daňových přiznání nechat na nás. Zpracováváme veškeré účetnictví včetně mezd a daňových přiznání či poskytování daňového poradenství. Pokud máte o účetní služby zájem vyplňte krátký dotazník a my vám zašleme nezávaznou nabídku.

Jak mám postupovat, když zapomenu heslo do iÚčta?
Velice snadno si můžete vygenerovat žádost o nové heslo. Celý návod naleznete zde.

Jak mám na faktuře zadat splatnost ihned?
Vzhledem k tomu, že iÚčto nenabízí splatnost ihned, doporučujeme zadat splatnost 0 dnů.

Rád bych měl na dokladech své logo či razítko, kde ho mohu nastavit?
Nahrání loga či razítka je velice jednoduché. Stačí kliknout na Nastaveni – Profil firmy – Upravit fakturační adresu. Celý návod naleznete zde.

Lze do iÚčta naimportovat celý bankovní výpis najednou?
Ano, tato možnost tady je. Postup naleznete na našem blogu.

Kromě faktury bych potřeboval vytisknout dodací list, kde ho najdu?
Odkaz naleznete v náhledu vystavené faktury. Ukázka zde.

Je i jiná možnost, abych nemusel vždy vyplňovat na faktuře počet, cenu, popis apod.?
Ano, v iÚčtu k tomu slouží Ceník služeb a zboží. Veškeré informace naleznete zde.

Mohu z iÚčta rovnou odeslat fakturu e-mailem?
Ano, a je to velice jednoduché. Postup jsme Vám znázornili v tomto videu.

Chtěl bych, aby se na faktuře zobrazovaly doplňují informace. Lze to někde nastavit?
Pro tuto možnost slouží v iÚčtu kolonka Patička faktury. Naleznete ji v Nastavení – Profil firmy – Upravit daňové údaje firmy. Vše také v našem článku na našem blogu.

Mám zahraničního zákazníka a rád bych mu vystavil fakturu v cizím jazyce. Jak?
Jiný jazyk faktury naleznete v nastavení zákazníka. Pokud to stále nemůžete najít, mrkněte sem.

Vystavuji stejné faktury pravidelně, umí to iÚčto samo?
Ano, umí slouží k tomu funkce opakovaná fakturace.

Rád bych si svá data zálohoval, ale iÚčto je pouze v cloudovém systému. Jak mám tedy postupovat?
Aplikace využívá šifrování SSL, 256 bit šifrováním, připojení používá protokol  TLS 1.0, připojení je šifrováno pomocí standardu AES_256_CBC s algoritmem SHA 1 pro ověřování zpráv a mechanismem výměny klíčů DHE_RSA. Bezpečnost zajišťuje společnost Geo Trust Extendet Validation SSL CA. Díky tomuto zabezpečení si myslíme, že jsou Vaše data u nás více v bezpečí než na přenosném médiu, proto zálohování ani není umožněno.

Často znám pouze částku včetně DPH, ale do iÚčta musím zadat částku bez DPH. Umí iÚčto přepočítat částku samo?
Ano, při zadávání dokladu si vedle kolonky pro částku stačí vybrat z nabídky (bez DPH, s DPH).

Jakým způsobem mohu do iÚčta naimportovat adresář?
Adresář lze pohodlně importovat přes funkci Integromat.

Potřebuji vytvořit zálohovou fakturu?
Samozřejmě zálohové faktury vystavit v iÚčtu lze. Zálohové faktury naleznete v záložce faktury vystavené. pokud potřebujete přijmout zálohovou fakturu od dodavatele naleznete ve fakturách přijatých.

Má korespondenční adresa je jiná než sídlo firmy. Lze to nějakým způsobem zaznamenat i v iÚčtu?
Bohužel, tuto možnost nenabízíme.

Když neprodloužím tarif, budu mít stále přístup do iÚčta?
Pokud neprodloužíte předplatné, tak nebudete moct pořizovat nové doklady. Ke všemu, co v aplikaci máte, se dostanete i nadále v režimu „pro čtení“.

Mohu vytvořit pod jednou registrací více firem?
Můžete mít pod jedním účtem více firem. V každé firmě můžete mít více uživatelů zároveň. Podle výše tarifu se dále liší počet současně pracujících uživatelů. To znamená, pokud máte tarif „Start“ nebo „Standard“ , tak ve chvíli kdy jste přihlášeni do aplikace a někdo z vaší firmy se připojí ke stejné firmě, tak Vás aplikace odhlásí s tím, že se připojil někdo jiný. Nejjednodušším řešením je navýšení tarifu, kde máte možnost více uživatelů pracujících naráz.

 

Všechny funkce účetního programu iÚčto si můžete pohodlně a zdarma vyzkoušet v rámci zkušebního období. Je to snadné – stačí jen zadat vaši emailovou adresu v registračním formuláři.

Vyzkoušejte iÚčto.cz

Píšeme na Facebooku

Tipy od iÚčto v e-mailu

Pravidelně zasíláme informace o novinkách v naší aplikaci i českém účetnictví e-mailem.

Přidejte si i zdroj do RSS čtečky