Vystavení dobropisu

Existuje několik případů, kdy je potřeba Vašemu odběrateli vystavit dobropis, například:

  • poskytli jste na zboží či službu slevu až po vystavení faktury
  • kvalita dodávky neodpovídá sjednaným podmínkám
  • pokud dojde k vrácení části či celé dodávky zpět
  • chybná fakturace sjednané ceny
  • dodání menšího množství zboží než bylo sjednáno

Vždy jde však z Vaší strany o snížení ceny na vydané faktuře.

Z hlediska DPH máte nárok na snížení daně na výstupu, ale to až tehdy, kdy Vám odběratel potvrdí přijetí dobropisu. Odběratel si v tuto chvíli musí snížit nárok na odpočet.

Vystavit dobropis můžete nově také v iÚčtu, a to následujícím způsobem:

Nejjednodušší způsob je, že si zobrazíte náhled vydané faktury, ke které chcete dobropis vystavit, kde v panelu různých možností zvolíte tlačítko Vystavit dobropis.

dobropis

V tomto případě se Vám základní údaje přenesou z faktury, důvod opravy však musíte zadat sami, toto pole je povinné.

dob

Vy už pouze upravíte částku, kterou musíte zadat zápornou, a následně dobropis uložíte.

dob2

Je tu samozřejmě možnost vystavení nového dobropisu, a to v záložce Faktury vydané – Dobropisy – Vystavit dobropis

dob3

Tipy od iÚčto v e-mailu

Pravidelně zasíláme informace o novinkách v naší aplikaci i českém účetnictví e-mailem.

Přidejte si i zdroj do RSS čtečky

Vyzkoušejte iÚčto.cz

Píšeme na Facebooku